Com tenir una bona logística en eCommerce? PalletCat com a opció

16 Desembre 2019 - Blog


El procés de logística és fonamental en l'eCommerce i en l'actualitat existeixen moltes solucions, com PalletCat, un sistema de logística de distribució que millora notablement l'experiència del client. A causa de l'avanç de les tecnologies i els canvis tan ràpid que s'estan produint en el comerç, avui gran part de l'èxit del eCommerce és per l'ús d'un bon sistema logístic.

Com ha de ser aquest sistema perquè funcioni de manera adequada? A continuació, t'expliquem tots els detalls.


Com ha de ser un sistema de logística de distribució per al comerç online?

En les botigues online, el sistema logístic és una peça clau per aconseguir la total satisfacció del client. S'ha de tenir en compte que, quan parlem d'eCommerce, la venda del producte no finalitza fins que no arriba al consumidor. D'aquí la importància de l'experiència i de comptar amb un operador logístic adequat. Anem a veure quins són els punts clau per tenir un sistema de logística perfecte.

Classe de producte

Depenent de la classe de producte que venguis, hauràs d'afegir un sistema d'enviament o un altre. Perquè l'entrega sigui òptica, pots realitzar una divisió dels enviaments per oferir un servei d'enviament normal i un altre d'especial.

En els que són normals, els productes a entregar seran aquells que no tinguin necessitats específiques, els quals han d'anar de forma paletitzada i correctament preparats per garantir un enviament correcte. Per la seva part, els especials engloben productes fràgils o voluminosos. Pot ser el cas de mobiliari o envasos de vidre, entre d'altres. Aquests han d'anar correctament etiquetats perquè l'operador logístic sàpiga que no pot posar més mercaderia paletitzada damunt.

En los que son normales, los productos a entregar serán aquellos que no tengan necesidades específicas, los cuales deben ir de forma paletizada y correctamente preparados para garantizar un envío correcto. Por su parte, los especiales engloban productos frágiles o voluminosos. Puede ser el caso de mobiliario o envases de cristal, entre otros. Estos deben ir correctamente etiquetados para que el operador logístico sepa que no puede poner más mercancía paletizada encima.

L'entrega

En fonamental que diferenciem clarament les zones en les quals donem cobertura amb aquest servei. Perquè sigui de qualitat, és important que puguem realitzar enviaments de caràcter nacional, podent entregar els productes en tots els pobles i ciutats inclús en les illes, També s'han de poder realitzar entregues en l'àmbit internacional. Habitualment, es considera com a tal el servei d'enviament dins dels països de la Unió Europea, però s'estan afegint altres països del món.

Els terminis

És un punt molt lligat a l'anterior, ja que, parlarem concretament dels terminis d'entrega. De nou, haurem de fer la divisió entre el grup de les entregues nacionals i el de les internacionals. En aquest sentit, l'ideal és que les entregues de caràcter nacional es realitzen en un termini de 24-72 hores. Habitualment, la franja horària acostuma a ser abans de les 10.00, de les 14.00 o de les 18.00 hores.

D'igual manera, es poden afegir altres serveis, com l'entrega els dissabtes o en horari nocturn, que seria a partir de les 18.00 hores.

Respecte als terminis d'entrega per enviaments internacionals, existeixen diferents opcions. Podem distingir entre l'enviament de 24 hores aeri o el de 48 a 72 hores, aeri o terrestre, dins de la Unió Europea. Altres serveis habituals són l'enviament terrestre com l'entrega entre 3 i 5 dies o entre 15 i 21 dies si es fa posta.


Els preus

Segons els enviaments que facis, els preus poden variar més o menys. Per aquest motiu, s'ha de tenir en compte els serveis de l'operador logístic, des de la gestió d'incidències fins a l'atenció al client passant per moltes coses més. Com és normal, depenent de la classe d'entrega que prefereixi el client i on es trobi, aquest servei tindrà un preu major o menor.

Logística inversa

És un punt molt important, ja que, és la part que s'encarrega de tractar les devolucions dels clients i d'organitzar el servei de recollida en tal efecte. És fonamental que coneguis el motiu de la devolució i també que informis el client de la seva obligació de retornar el producte amb tot l'embalatge.

Alguna opció a escollir?

En aquest context, ja sabent la importància de la logística en l'eCommerce, volem parlar-te de PalletCat. Som un operador logístic per al transport paletitzat i, juntament amb Palletways, oferim servei a Espanya i a tota Europa.

Som una opció immillorable per a les empreses, que amb la nostra ajuda disposen de tot el que necessiten en l'àmbit de la distribució i la logística inversa.

Si comptes amb nosaltres, gaudiràs de nombrosos beneficis. Per exemple, enviament en el territori nacional en 24 hores, tracking en temps real o la possibilitat de recollida a tercers i segones entregues.

A PalletCat som el teu aliat per a la distribució dels teus productes. No s'ha d'oblidar que la logística és una peça clau dins de l'eCommerce i que per això has de trobar un bon operador logístic per aconseguir la satisfacció dels teus clients i la seva millor experiència.



En Palletcat utilitzem cookies pròpies i de tercers amb finalitat analítica i publicitària. Pots acceptar totes les galetes, rebutjar-les o configurar les teves preferències, fent click aquí on podràs obtenir més informació.