La importància del transport durant el Black Friday

20 Novembre 2021 - Blog


Des de l'any 2012, Espanya s'ha sumat al fenomen del Black Friday, o divendres negre. Durant aquest dia, les grans marques i botigues llancen una gran varietat d'ofertes per guanyar compradors. I malgrat que encara no es recolza tant aquest dia com en altres països, el cert és que cada cop són més els usuaris que es llancen a comprar allò que volien al millor preu possible. Aquest any se celebrarà el 26 de novembre i, com és habitual, probablement s'estendrà durant alguns dies més.

Les compres solen ser, en la seva gran majoria, en línia. Això acaba fent que el transport es dificulti i que tota la mercaderia paletitzada s'incrementi notablement. Les companyies de transport, així com les empreses que les contracten, solen tenir aquest dia marcat al seu calendari perquè saben que, darrere seu, arribaran jornades llargues de treball. Perquè aquestes siguin el més profitoses possibles, cal que hi hagi una planificació prèvia molt exhaustiva per part dels transportistes. A continuació, us explicarem les claus perquè el transport al Black Friday sigui molt més senzill.



Claus del transport al Black Friday: planificació


La peça fonamental de l'èxit quan parlem de Black Friday i transport és la planificació. Les empreses han de ser conscients de les possibles comandes que podrien tenir, així com de la quantitat de transportistes i vehicles disponibles per a aquestes dates. En el cas d'empreses que ja fa anys que viuen el Black Friday és força més senzill, ja que podran recórrer a dades d'anys anteriors.

Pot ser més complicat si parlem d'empreses noves o que han emergit fa poc. El millor en aquests casos és tenir suport logístic professional, com el que oferim des de PalletCat. La clau és l'experiència, factor que farà molt més senzill veure amb perspectiva les necessitats reals que podria tenir l'empresa.

Durant les setmanes prèvies al Black Friday, cal planificar quants enviaments podrien haver-se de fer després d'aquells dies de compres. Calculant les trameses, es podrà veure quants transportistes i, sobretot, quants vehicles caldrà destinar a la causa. Sempre és millor passar-se lleugerament en les estimacions que quedar-se curt, ja que endarrerir-se en un enviament podria comportar problemes amb els clients o insatisfaccions.

La comunicació amb els clients és fonamental


En moments d'altes càrregues de treball, una de les claus del transport al Black Friday és la comunicació amb els clients. En el cas de les empreses transportistes, aquestes han de parlar amb aquells que els contracten per comunicar-li els temps d'enviament que podrien fer servir. Si al client final se li diu que estarà en només 24 hores, ha d'estar en aquest temps. Qualsevol prolongació de l'espera és negativa tant per a l'empresa de transports com per a la botiga.

Podem trobar-nos amb dues situacions en aquest sentit: que haguem de retardar els temps de lliurament perquè no comptem amb els mitjans suficients, o que ens avancem i contractem els mitjans necessaris perquè els temps siguin els mateixos. En el primer cas és fonamental avisar el client durant la compra de la comanda. L'ideal, però, és avançar-nos a aquesta sobrecàrrega i poder mantenir els temps d'enviament als quals estem acostumats.

Contractar una empresa de transports que mantingui constantment la comunicació és molt important sempre, però sobretot en dates assenyalades. Si aviseu a l'empresa de com van els vostres paquets en cada moment i la comunicació és fluida, el procés serà més senzill.

Black Friday i Transport: avança't als imprevistos


Tot i la planificació, podem trobar molts imprevistos a l'hora de fer que les nostres comandes arribin a temps. Hi ha alguns sobre els quals no podrem fer res, com són els accidents. No obstant això, hi ha altres esdeveniments que sí que podem tenir en compte per posar-hi remei. Un és el que hem esmentat anteriorment, la sobrecàrrega de comandes. Mitjançant una bona anàlisi de mercat, podrem obtenir dades aproximades de les comandes que ens faran i així podrem planificar els mitjans que necessitarem.

Les empreses de transport, per la seva banda, han de planificar quants clients tindran i les zones on tindran lliuraments. Tot i la seva organització, podrien trobar embussos que retardin les rutes. Per evitar-ho, l'ideal és comptar amb temps de lliurament més amplis del que realment pensem que podem complir, i avisar tant l'empresa com el comprador. A més, garantint vies de comunicació, podrem avisar d'aquests imprevistos.

També ens podem trobar amb avaries als vehicles. En aquest sentit, és primordial fer revisions especials prèvies a aquest divendres negre per garantir l'estat de camions i furgonetes. Així, tindrem cura també de la integritat física dels nostres treballadors.

Afronta aquest Black Friday de la millor manera


El transport al Black Friday pot arribar a ser molt complicat, sobretot si parlem de companyies amb poca trajectòria al mercat. Des de PalletCat fa trenta anys que treballem en aquest sector, i sabem com afrontar aquest tipus de situacions. La clau sempre serà anticipar-se als possibles problemes que puguin sorgir, donar una atenció personalitzada als clients i mantenir les vies de comunicació obertes.

La càrrega de treball serà molt més gran que en qualsevol altre moment, sobretot tenint en compte la proximitat del Black Friday amb altres festivitats com Nadal. És per això que cal incrementar la plantilla de transportistes si fos necessari. A més, cal revisar la flota de camions o furgonetes durant les setmanes prèvies, assegurant-ne l'estabilitat. D'aquesta manera, el transport al Black Friday serà tot un èxit.


En Palletcat utilitzem cookies pròpies i de tercers amb finalitat analítica i publicitària. Pots acceptar totes les galetes, rebutjar-les o configurar les teves preferències, fent click aquí on podràs obtenir més informació.