Magatzem logístic què és i com es gestiona?

31 Agosto 2020 - Blog


El pes dels magatzems logístics cada vegada és major. Aquests edificis compleixen un rol fonamental en una societat que cada vegada realitza més enviaments. Aquesta importància addicional s'ha desenvolupat pel creixement dels negocis en línia, els quals poden realitzar enviaments a totes parts. Si vols conèixer-los a fons, des de PalletCat t'expliquem tot sobre ells.

Què és un magatzem logístic?

Els magatzems logístics garanteixen un flux constant d'informació i mercaderies en una cadena de subministrament. Dins d'aquesta cadena, els magatzems se situen entre la producció i la distribució, la qual cosa els converteix en intermediaris entre tots dos processos. Aquests magatzems reben, guarden i mouen diverses mercaderies a altres establiments o cap als punts on seran comercialitzades o consumides.

A més, els magatzems de logística també generen un important flux de dades, el qual podem analitzar per a optimitzar els processos de la cadena de subministraments i del mateix magatzem. Els serveis que presta han de dur-se a terme de manera contínua. Això es deu al fet que poden estar realitzant el proveïment de materials a una fàbrica. I també garantiran els mitjans de producció necessaris.

Com veus, la seva importància no és una cosa que pugui menysprear-se. Per aquesta raó, han de comptar amb una bona administració i gestió. En cas contrari, és més que probable que la cadena de subministrament acabi per fallar, la qual cosa pot portar unes conseqüències desastroses. 




Com es gestionen els magatzems logístics?


La gestió de magatzems se centra a organitzar i controlar els processos que ocorren dins de les instal·lacions. I l'optimització constant és un dels objectes que es persegueix en PalletCat. El primer pas de la gestió potser el més important és l'organització de l'espai del magatzem. La clau resideix a aprofitar-ho de la forma més eficient possible per a guardar tot l'inventari.

No obstant això, deu existeix un equilibri entre l'espai habilitat per a la mercaderia i els corredors perquè el personal es mogui amb comoditat i seguretat. Quina és la complicació en aquest pas? L'espai disponible és limitat, per la qual cosa cal planificar les diferents àrees de treball, emmagatzematge i recepció.

Un altre aspecte fonamental per a la gestió d'un magatzem logístic és saber on està cada producte. Com t'imaginaràs, memoritzar o apuntar a mà la localització de cada mercaderia no és molt pràctic avui dia, per la qual cosa cal disposar d'una zona d'etiquetatge i d'un sistema per ordinador que guardi i sistematitzi tota la informació. Així, qualsevol operari podrà localitzar un objecte i accedir a ell en molt poc tempo.

Per a aconseguir una ubicació exacta podem recórrer a diferents sistemes d'etiquetatge i distribució. La lògica i el sentit comú solen ser la seva base. Perquè et facis una idea, es recomana col·locar les mercaderies més demandades prop de l'àrea d'embalatge. D'aquesta manera, es localitzen ràpidament, es preparen i s'envien en molt poc temps.

La recepció és un altre dels factors que hem de tenir en compte. Cal rebre les noves mercaderies, desembalar-les i emmagatzemar-les ràpidament. Per a això cal poder guardar temporalment determinat estoc, registrar cada entrada que arribi i comptar amb els treballadors necessaris per a alleugerir el procediment.

El procés d'embalatge també forma part de la gestió de magatzems. Consisteix a col·locar els articles en les seves caixes o en el nostre cas, organitzar-los per palets, i cal fer-lo en el menor tempo possible. Cal tenir en compte el pes, la grandària, el material de l'embalatge o la fragilitat del producte per a garantir l'èxit d'aquest procés. Si es fa bé, en poc tempo tindràs llest el paquet per al seu enviament.

Una vegada conclosos aquests processos, arriba el moment de realitzar l'enviament. Pots considerar aquesta gestió com aquesta, però encara quedaria analitzar i mesurar el rendiment del mateix magatzem. Tornant als enviaments, aquest és un procés relativament senzill. Se segueixen diferents passos, com és el de pesar el paquet, imprimir la seva etiqueta d'enviament, marcar que s'ha enviat i avisar al client.

Finalment, cal revisar el rendiment del magatzem. Aquest és un pas que ens permet obtenir informació precisa dels problemes que puguin donar-se i de les necessitats de millora dels processos. Cal comptar ió uns KPIs (KeyPerformance Indicator) realistes que ajudin a veure l'estat del magatzem.

La velocitat de lliurament i l'exactitud són de gran ajuda. D'una banda, saps quant tempo transcorre entre la recepció d'un producte i el seu enviament i, d'altra banda, coneixeràs la quantitat d'errors que s'han donat en l'enviament. Així, podràs establir millores significatives.

Ara que ja saps què és un magatzem logístic i com es gestiona, t'animem a contactar amb PalletCat i comptar en nosaltres la logística de la teva empresa. L'eficàcia és clau per a aconseguir el millor rendiment possible i aquest és el nostre objectiu. D'aquesta manera, esperem que la satisfacció dels clients estigui garantida, una bona mostra que el magatzem està funcionant bé.


En Palletcat utilitzem cookies pròpies i de tercers amb finalitat analítica i publicitària. Pots acceptar totes les galetes, rebutjar-les o configurar les teves preferències, fent click aquí on podràs obtenir més informació.